Wednesday, June 4, 2014

Dear Anne-Marie de Jong,

Dank je wel voor de lapjes die je mij toestuurde. Het hebben van Facebook vriendjes is dus erg leuk!
Wordt er vooral veel gezelligheid en lief gedeeld, ook leed komt er zeker voorbij...Dat lees ik terug in de berichten die je plaatst. Ik vind dat dit de lapjes extra bijzonder maakt en dat jouw lapjes dus ook niet mochten wachten.
Het blok dat ik gemaakt heb, gebruik ik als logo voor de Quilterij. Het patroon heb ik gevonden in een lappendeken in een Nederlandse quilt uit ca. 1850. (zie het boek Quilts, een Nederlandse traditie, An Moonen op blz. 92.
Het aantal stukjes, 25, valt reuze mee, maar makkelijk te naaien was het zeker niet. Een hele uitdaging.
Anne-Marie, ik wens je het allerbeste, hou je taai en ik ben benieuwd naar je WK-sokken!
Dear Friends 004

Voor het strijken....de achterzijde, wat een gedoe!

Hier lag het allemaal nog zo keurig voordat ik begon met naaien.

Veel quiltplezier,
Françoise

2 comments:

  1. Je begint zo netjes. Haha... Zo nu en dan geloof je bijna je ogen niet als je de achterkant ziet. Maar als de bout er over gegaan is is het weer helemaal perfect.

    ReplyDelete
  2. Wat een mooi blokje! En die achterkant.....ach. Dat komt best weer goed!

    ReplyDelete